Mucenicii -9 martie

Mucenicii -9 martie

Sfiintii 40 de Mucenici din Sevastia -se comemoreaza de ortodocsie  in ziua de 9 martie.


Nu am sa va povestesc istoria celor 40 de mucenici-o stiti si voi.
Vreau sa va spun ca nu fac parte din cei care obisnuiesc sa bea 40 de pahare de vin in aceasta zi; eu am obiceiul, invatat de la mama mea, sa fac "Mucenici moldovenesti" si obisnuiesc sa ii impart celor nevoiasi gasiti la biserica si apoi vin acasa si restul de "mucenici" ii impart in familie pentru amintirea si pomenirea parintilor mei.

In afara de "mucenicii moldovenesti" eu fac si "mucenici in sirop", adica "mucenici cu zeama indulcita si parfumata cu portocala si scortisoara.
Mucenicii se fac din apa si faina si au forma cifrei 8.-asta precizez ca poate citesc si oamneni care nu stiu de acest obicei.
"Mucenici moldovenesti" sunt facuti si se impart, in general in zona Moldovei, de acolo le vine si numele -sunt niste covrigei dulci in forma de cifra 8; se fac din aluat de cozonac de post si sunt unsi cu miere si nuca.
Eu ii fac dupa reteta de cozonac - nu ii fac de post -nu stiu cum se fac fara ou
Pentru a umple cu mucenici -1 si 1/2 din tava de aragaz, folosesc "forma-galetusa" din masina de paine si acolo fac un aluat de cozonac din:
600 grame de faina (f. buna) de cozonac
1 pachet de drojdie uscata
150 grame de zahar
150 grame de ulei
300 de grame de lapte
3 oua -numai galbenusul
arome: coaja de portocala, lamaie, zahar vanilat, rom, poti adauga daca iti place scortisoara
-dupa ce se framanta bine aluatul in masina de paine il scot pe o planseta si fac suluri subtiri din aluat pe care le impletesc in forma de cifra 8 -apoi asez mucenicii in tava si ii las sa creasca aluatul. Numai dupa ce au dospit suficient -30-40 minute -ii pun la copt in cuptor. Dupa ce ii scot din cuptor si sunt relativ calduti ii inmoi in miere si apoi in nuca macinata.
Asta este reteta mea de "mucenici". Voi faceti mucenici pentru ziua de 9 martie?

Trebuie sa citesti si alte postari...
Bine ati venit in clubul virtual al pensionarilor

Nu esti membru al clubului?
Inscrie-te acum 


Despre ziua de azi...

Quote of the Day




Article of the Day





This Day in History





Today's Birthday





Today's Holiday




 
****************
***************