>

Putem să ne asigurăm pensia şi fără să lucrăm

Putem să ne asigurăm pensia şi fără să lucrăm
conform sursa : www.adevarul.ro
O bătrâneţe fără griji este un deziderat din ce în  ce mai greu de atins


Persoanele fără venituri lunare şi care vor să aibă asigurări sociale şi de sănătate pot să-şi plătească lunar aceste contribuţii. Cea mai mică sumă care se poate da la sănătate este 37 de lei, iar la fondul de pensii -222 de lei. Calculele sunt în funcţie de salariul minim brut pe economie.
Felicia Ilie, din Bucureşti, lucrează ca bonă şi ar vrea ca în timpul acesta "să-i meargă şi pensia" şi să fie asigurată şi la sănătate. S-a dus la Casa de Pensii a Sectorului 2 din Capitală şi a aflat cât ar trebui să plătească: în jur de 200 de lei pe lună. "Mi-au dat nişte formulare de completat şi mi-au spus că îmi trebuie o adeverinţă de la circa financiară cum că nu am realizat venituri în ultimele 12 luni. Mi-au spus că pot plăti şi retroactiv". Deşi a văzut că "e multă alergătură şi e de stat pe la cozi", femeia e decisă ca de luna viitoare să meargă şi să se asigure şi la fondul de pensii şi la cel de sănătate. Felicia Ilie are 50 de ani, a lucrat 23 de ani ca desenator tehnic într-un institut de proiectări şi apoi câţiva ani în Spania.

Multumesc ca citesti acest blog. Te mai astept!
Enhanced by Zemanta

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Postări populare

 
****************
***************