>

Concediul de maternitate

Ipolit Strambu - Doi copii                                         Anul 2011, anul in care unii spun ca numai mama sa nu fii...


Acum, toate mamicile se plang, datorita politicilor adoptate de guvern privitor la concediul maternal.

Doresc sa va spun cum se vad lucrurile de la mine...
Mai intai, trebuie sa va spun ca am nascut 2 copii. Am facut lucrul asta, cand eram studenta in anii 1974-76. Asa ca, atunci cand am terminat facultatea si am devenit inginer- (cu diploma adevarata -nu obtinuta pe banuti -cum se face acum )-aveam si 2 copii -un baiat de aproape 2 ani si o fetita de cateva luni.
Doresc sa specific ca am facut acesti copii, numai din dorinta de a avea 2 copii, nu fiindca as fi avut ceva drepturi oferite de guvern. Copiii mei au acum 35 de ani.

Evident, ca fiind studenta la o facultate de constructii din Bucuresti, la cursuri de zi, trebuia sa frecventez cursurile acestei facultatii. In anii aceia, prezenta la cursuri era obligatorie. Daca aveai absente riscai fii exmatriculat. Acum, frecventa la cursurile facultatilor, mai este obligatorie?
Revin, deci, am fost la cursuri, zi de zi, in cei 2 ani, cand eram si studenta si mama. Profesorii si colegii, imi spuneau ca am gresit, ca nu voi reusi si mai mult ca sigur ca voi avea restante si apoi voi pierde anul. Eram in anul IV, cand am nascut baiatul. In anul V, am nascut fetita. Anul al V-lea,  l-am terminat avand 2 copii foarte frumosi si sanatosi. Fetita mea a mers la cresa la varsta de 3 luni. Era singurul copil infasat in scutece din cresa.
Toata lumea care ma cunostea zicea ca sunt inconstienta si nu poti fii studenta si mama. Apoi evident ca nu voi putea profesa,cariera de inginer constructor implica multe deplasari pe teren. (trebuie sa mergi si pe santier...). Asa cum v-am spus in randurile de mai sus, am reusit. Am terminat facultatea cu medii destul de mari, peste nota 8,50, lucrarea de diploma, (era ca un proiect cu multe desene in tus, executate cu Rotring), mi-am scris-o eu singura-nu am cumparat-o de pe internet, si am luat 10 la aceasta lucrare.
Deci, doresc sa va repet ca nu am avut nici macar 1 (una) zi de concediu maternal, inainte sau dupa ce am nascut. Repet am nascut 2 copii. Nu cred ca e cazul sa mai adaug, dar o voi face. Acesti copiii i-am dorit, sunt nascuti si crescuti cu multa dragoste. Nu am facut 2 copii pentru a avea un ajutor material din partea statului. Daca eu as fi un copil nascut acum in 2010, de una din  mamele pe care le-am vazut manifestand la TV, m-as gandi foarte serios-de ce m-a nascut? A avut numai un interes material-evident-avantaje -sta acasa 2 ani, pe banii statului si pe alocatia mea. Dar ea ce face? Ma iubeste pe mine? Sau iubeste doar avantajele pe care le are de pe urma mea?
Demnitatea acestor mame protestatare-m-a facut sa scriu aceste randuri. Ce se intampla cu aceste femei? Au devenit roboti avari-fac socoteli materiale-adica daca fac un copil-am salariu de "x" ron -deci stau acasa un an si obtin "x"ron x 12 luni = "12x" Ron/an -buna afacere -mai fac un copil si mai obtin "12x" Ron/an....si tot asa?! -
Pai , dragelor, sunteti tiganci? Numai tiganii fac copii pentru banii obtinuti de la stat, asa au facut mereu, si inainte de '89 si acum; iata ca sunt 5 milioane in tara noastra. Tiganii  nu se intereseaza de copiii lor, isi lasa copii micuti desculti, pe strada sau ii chinuiesc in fel si chip punandu-i sa cerseasca samd.
Treziti-va dragi femei romance! In anul 2010, aveti atatea ajutoare din partea statului ca sa va puteti ingriji si creste copii sanatosi care vor fi cetateni puternici ai acestei amarate tari. Ati uitat care este rostul vostru pe acesta lume? De faceti copiii? Nu va obliga nimeni sa faceti copii, daca nu doriti acest lucru. Acum, avortul nu este interzis. Dupa cei 2 ani de concediu maternal, ce urmeaza sa faceti cu acesti copii? Ii lasati pe strada?
Generatia aceasta de mame ma ingrijoreaza. Se vor ocupa oare de viata copiilor nascuti de ele?Stiu aceste mame, ce responsabilitate ai daca faci un copil? Tiganii nu stiu, sau daca stiu, pana acum nu ne-au dovedit decat contrariu. Unele din mamele vazute protestand la TV, pareau femei cu cariera...asta ma ingrijoreaza. Cand au devenit asa de materialiste? Romancelor ce faceti?
Multumesc ca citesti acest blog. Te mai astept!

Enhanced by Zemanta


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Postări populare

 
****************
***************